Project Description
Prisoners of Expectations
CNC012
Data premiery: 05.05.2022
Artificialice przedstawia debiutancki album Prisoners of Expectations.
Elektronika przełamana akustyczną perkusją, kontrabasem, saksofonem i nastrojowym wokalem – brzmi wielkomiejsko? Materiał pełny takich właśnie dźwięków stworzył co prawda skład związany z Trójmiastem, ale został nagrany w maleńkiej szopie w Polanówce, niewielkiej wsi pod Lublinem. Kameralne i niezobowiązujące warunki tej sesji zdecydowanie sprzyjały rejestracji wyjątkowo osobistych wyznań. Na wymykającym się gatunkowym ramom albumie Artificialice przeprowadza bowiem słuchacza przez kolejne – często zaskakująco różniące się charakterem – utwory, oferując odbiorcy opowieść o odkrywaniu swojej tożsamości, a przede wszystkim o potrzebie wyzwolenia się ze stworzonego w swoim umyśle „więzienia” własnych i cudzych oczekiwań.
Nad albumem pracowali młodzi, uzdolnieni i kreatywni muzycy związani z Akademią Muzyczną w Gdańsku, współtworzący również zespoły takie jak: Immortal Onion, Hania Rani, Tomasz Chyła Quintet, Quantum Trio, Alfah Femmes, Mu (Tymon Tymański), Zgniłość (Marcin Świetlicki), Sławek Jaskułke Sextet, Grzegorz Kapołka Trio, The Fruitcakes, Ziemia czy w/w Klawo. Materiał powstał w wyniku kolektywnej współpracy przeplecionej indywidualnym procesem produkcji muzycznej Krzysztofa Hadrycha, Ziemowita Klimka i Macieja Świniarskiego.
Całości przyświeca koncepcja, wobec której nie warto mieć oczekiwań.
Kompozycja i wykonanie: Alicja Sobstyl, Krzysztof Hadrych, Tomasz Rafalski, Ziemowit Klimek, Maciej Świniarski, Alan Kapołka, Michał Jan Ciesielski
Teksty: Alicja Sobstyl, Maciej Świniarski (Forgotten Dreams)
Nagrania: Szymon Zalewski, Maciej Świniarski, Ziemowit Klimek, Krzysztof Hadrych, Michał Jan Ciesielski
Miks: Stendek, Envee
Mastering: Marcin Bociński | Legatomastering
Fotografie okładkowe: Paweł Bajew / @pawel_bajew
Fotografie promocyjne: Maciej Rybicki / @morethanbreath
Projektowanie graficzne, typografia: Zuza Rogala / @typez.co
Produkcja wykonawcza: Alicja Sobstyl, Tomek Hoax